måndag 30 juni 2014

JUNI 2014

Midsommar har passerat och nu är det sommar på riktigt. I och med det började det dåliga vädret, regn och åter regn. Prognosen lovar ingen bättring. Men torrt har det varit och det är det nog ännu. Så man får väl stå ut då och inte har man så mycket att välja på heller.


Men juni har bjudit på mycket vackert, först ut var min jättevallmo




Jag blir lika förrundrad varje år.




Så skir och vacker vecklar den ut sin kjol,




och snart är det över och det vackra faller till marken.
 
 
Dahliarabatten ser lovande ut och äntligen blev det lite bättre plats i växthuset, och då menar jag lite för det svämmar över av tomatplantor därinne. Undrar när jag ska lära mig att inte fröså  utan bara köpa det jag ska ha. Det är ju så svårt att göra sig av med sånt som växer.
 
 


Pionerna kom och gick, makalösa, underbara och helt bedårande vackra.
 
 
 
 
Och fler
 
 
 
 
och några till
 
 

 
 
Inom kort hägrar semestern och jag hoppas att få tid att njuta av trädgården ordentligt.
Hoppas alla får en fin sommar!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar